9 Mayıs 2017 Salı

Bayındır Sağlık Grubu "Sağlık İçin Hareket Et" Diyor!

Sağlıklı bir yaşam için ‘hareket etmenin’ ne kadar önemli olduğu bilgisinden yola çıkan Türkiye İş Bankası iştiraki Bayındır Sağlık Grubu, ilk adımı kendi çalışanlarıyla atıyor. 10 Mayıs “Dünya Sağlık için Hareket Et” gününde Bayındır Sağlık Grubu’nun tüm üst düzey yöneticileri, doktorları ve çalışanları harekete geçiyor!
13 Mayıs Cumartesi günü saat 16:00’da İstanbul Cadde Bostan'da, 14 Mayıs Pazar günü saat 10:00'da ise Ankara Eymir Gölü'nde Bayındır Sağlık Grubu'nun tüm yöneticileri ve çalışanlarının katılımıyla gerçekleştirilecek etkinliğe, sağlığına değer veren herkes davetli.
Modern dünyanın sunduğu konfor ve teknolojik gelişmelerle birlikte özellikle gelişmiş ülkelerde giderek yaygınlaşan sedanter yani hareketsiz yaşam şekli, sağlığımız üzerindeki en büyük tehditlerin başında geliyor. Dünya Sağlık Örgütü’nün fiziksel aktivite raporuna göre, dünya genelinde her yıl ortalama 3.2 milyon kişi, hareketsiz yaşam şekli nedeni ile hayatını kaybediyor. Televizyon, video oyunları, bilgisayar, asansör kullanımı gibi etkenlerle fiziksel aktivitesi neredeyse sıfırlanan modern insan; diyabet, yüksek tansiyon, yüksek kolesterol ve obezite gibi birçok hastalığa davetiye çıkarıyor.
Bayındır Çalışanları ‘Harekete Geçiyor!’
Sağlıklı bir yaşam için ‘hareket etmenin’ ne kadar önemli olduğu bilgisinden yola çıkan Bayındır Sağlık Grubu, ilk adımı kendi çalışanlarıyla atıyor. 10 Mayıs Dünya Sağlık İçin Hareket Et Günü’nde Bayındır Sağlık Grubu’nun tüm yöneticileri ve çalışanları harekete geçiyor. Proje kapsamında, 13 ve 14 Mayıs 2017 tarihinde Ankara’da ve İstanbul’da, Bayındır Sağlık Grubu’nun tüm yöneticilerinin ve çalışanların katılımıyla bir sağlık yürüyüşü gerçekleştirilecek. Yönetici ve çalışanlarıyla tüm Bayındır Ailesinin katılacağı ve İstanbul’da saat 16.00’da Caddebostan’da Migros önünden, Ankara’da ise saat 10:00'da Eymir Gölü'nde Koçak Binicilik önünden başlayacak yürüyüşe, sağlığına değer veren herkes davet ediliyor.

Bir Durak Önce İn, Merdiven Çık!
‘Sağlık İçin Harekete Et’ Etkinliği, sağlık yürüyüşü dışında farklı başka etkinlikleri de kapsıyor. Etkinlik kapsamında; 10 Mayıs Çarşamba günü servis araçları sabah mesai başlangıcında tüm çalışanları hastanelere belirli bir mesafede bırakacak. Tüm çalışanlar hastaneye böylece belirli bir mesafeden yürüyerek gelecekler. Ayrıca hastane içinde asansörler yerine merdivenler kullanılacak.
Neden Hareket Etmeliyiz?
Türkiye İş Bankası iştiraki Bayındır Sağlık Grubu İçerenköy Hastanesi Kardiyoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Timur Timurkaynak, etkinlik kapsamında şu bilgileri verdi; “Yüksek tansiyon, kolesterol, sigara kullanımı, şeker hastalığı ve kilo, başta kalp hastalığı olmak üzere birçok ciddi sağlık sorununa davetiye çıkarıyor. Oysa tüm bu risk faktörleri, elimizde çok güçlü bir silah olan sporla önlenebiliyor. Spor; kiloyu kontrol ederek insulin direnci, diyabet, hipertansiyon ve hiperkolesterolemiyi önleyen çok kuvvetli bir silah. Üstelik bedava, sağlıksız ve reçetesiz! Uzmanların ‘bütün kötülüklerin düşmanı’ olarak tanımladığı sporu yaşam tarzı olarak benimsemiş bir insan tüm organlarını korumaya başlamış demektir.”

Merdivenler Kalp Dostu!

Prof. Dr. Timur Timurkaynak ayrıca şu önerilerde bulundu; “Kalp sağlığı için otururken bir şey yapmak mümkün değil;  sağlıklı bir kalp için hareket etmek gerekiyor. En sağlıklı ve en ucuz spor ise tempolu yürüyüş. Haftanın en az 5, mümkünse 7 günü 30 dakikadan biraz daha fazla tempolu yürümek gerekiyor. Ya da teknolojinin sayesinde adımlarınızı sayarak günde 10-15 bin adım atabilirsiniz. Otomobilinizi evinize ya da iş yerinize iki durak uzakta bırakarak yürüyebilirsiniz. Yoğun iş temposu nedeniyle spor yapmaya vakit bulamayanlar ise yine çok basit bir çözüm geliştirebilir. Asansöre binmek yerine ‘Kalp dostu’ olan merdivenleri kullanarak hareket etmiş olurlar. Odada saatte bir 5 dakika ileri geri yürümek bile kişiyi hareketsizlikten kurtarabilir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder